д-р Полина Карастоянова
Източник и кадър: БНТ

Д-р Полина Карастоянова: Националният борд по туризъм апелира за целеви ресурс за реклама на България

На конференция миналата седмица бяха представени и обсъдени най-добрите практики как туристическата индустрия да се справя и да управлява кризата с коронавируса. Показани бяха примери от водещи в туризма страни като Швейцария, Австрия, Франция. Това обясни д-р Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм в „Денят започва с Георги Любенов“.

Зоните за туризъм, които са под строг контрол за противоепидемичните мерки, осигуряват по-голяма степен на безопасност от вируса дори от нашите домове, каза Карастоянова.

Според нея тези зони са обект на контрол от всички компетентни органи и получават големи инвестиции за прилагането на тези мерки в целия спектър на възможни материали или технологии.

По думите на д-р Карастоянова участниците в срещата са обединили около мнението за нуждата от общи мерки за контрол и процедури за подготовката и реализацията на зимния туристически сезон в условията на COVID кризата.

От туристическия бранш са направили предложения и очакват бърза реакция от заинтересуваните институции – министерствата на туризма и на здравеопазването.

Според Карастоянова много важно при прилагането на мерките е да бъде разграничена ситуацията в населените места с повече случаи на заразени от курортите в близост до тях, за да не се спира достъпът на туристи.

Тя отправи апел за целеви ресурс за реклама на България и българския туризъм, на курорти с минерални води като Девин, Велинград, Хисаря.

Българският туристически бранш в момента е готов да си сътрудничи с останалите балкански страни, за да компенсира загубите на други туристически пазари.

Освен това, приветства инициативата на Министерството на туризма и пловдивския Университет по хранителни технологии за представяне на националната кухня като едно от най-привлекателните богатства на страната ни за чуждестранните туристи, допълни Карастоянова.