National Board of Tourism

Д-р Полина Карастоянова: Българският туризъм има нужда от промяна на мащаба

Полина Карастоянова

Полина Карастоянова

Беше чут гласът на бизнеса за слабия туристически сезон това лято. Това заяви в предаването Лице в лице изпълнителният директор на Сдружение Национален борд по туризъм д-р Полина Карастоянова на 22 юли 2019 г.

„Ние още на 19 февруари 2019 г. с писмо до Премиера, министъра на туризма, председателя на Народното събрание и ресорните комисии поставихме въпроса от необходимостта за промяна и уредбата на тези процедури от Закона за концесиите, където те попаднаха, следва да бъде върната където е тяхното систематично място – Закона за устройството на черноморското крайбрежие“, припомни д-р Карастоянова. „Това е важно, защото ЗУЧК е специален закон, който е много ценен поради факта, че урежда проблематика, обвързана с компетентност с много институции, свързани с опазване както на публичната държавна собственост, която представляват плажовете, така и на обществения интерес. Ние сме удоволетворени от този резултат, който имаме, близо 6 месеца по-късно тази цяла процедура се върна на мястото, където принадлежи, и считаме, че това беше един добър знак от страна на народните представители да чуят бизнеса.“

Д-р Карастоянова коментира и ценообразуването на шезлонгите от концесионерите. „Това е един съвсем различен въпрос. Какво означава скъпо – цените започват от 1,20 лв. Има такива от 6 лв., 10 лв. – има и по 20 лв. Спрямо какво ние мерим цените?“, попита тя и допълни, че Хърватия има доста добър модел на реклама на своя туризъм.

Д-р Карастоянова посочи, че е време да се направи мащабна стратегия за българския туризъм, а не да се мисли на парче за „чадъра, шезлонга или салатата“.

„Екипът на Ангелкова положи усилия да подреди административно един сектор, който беше пропилян и съсипан от безотговорни правителства в продължение на 20 години. Никое от тях не помисли за ролята на собственик и инвестициите“, допълни експертът по туризъм.Тя заяви, че трябва да се тръгне от частния случай, за да се направят изводи и да се промени мащаба на финансиране и управление на българския туризъм.

„Ако има един добър аспект от това трудно лято, е необходимостта от промяна на мащаба – на мислене, на планиране и на управления“, посочи в заключение д-р Карастоянова. „Големият разговор за българския туризъм е тогава, когато от частния случай бъдат направени изводите и се тръгне към голямото. Туризмът има нужда от промяна на мащаба, както на финансиране, така и на управление, и ние всички сме част от този процес.“

Exit mobile version