National Board of Tourism

България трябва да се съобрази с много различни особености на чуждите туристи

туристическо лого на България

туристическо лого на България

Чуждестранните туристи, посещаващи България, се различават доста що се отнася до характерни особености по планирането и осъществяването на почивката си. Това сочи доклад на Министерството на туризма, изпратен до парламентарната комисия по икономическа политика във връзка с планираните за 2019 година дейности по туристическа реклама на страната в чужбина. Докладът обобщава резултатите от специални анкетни проучвания на пазарите, от които идват най-много туристи в България или към които са насочени усилията за привличане на повече гости, пише в. „24 часа“.

Според заключенията например руснаците основно разчитат на пътувания в група, като плащат в последния момент, макар да правят резервации доста рано. В това отношение китайците и японците приличат на тях. Германците обичайно плащат капаро поне шест месеца преди всъщност да дойдат на почивка и резервират не сами, а през туристически агенции, най-вече онлайн. А британците са много по-спонтанни, особено по-младите, които са и доста повече – те могат да решат къде да пътуват дори една седмица преди самото пътуване, като обичат да споделят в социалните мрежи какво са преживели. Същото се отнася и до туристите от съседните на България държави – най-вече защото се намират близо до нашите курорти и могат да си позволят да отложат окончателното си решение до последния момент.

Туристите от Арабския свят у нас, които са малко на брой засега, също решават за пътуването си около 2 седмици предварително. Скандинавците и жителите на страните от Бенелюкс планират тези неща като германците – поне половин година по-рано. Французите го правят около 3 месеца и половина преди ваканцията, същият срок важи и за идващите от САЩ (около 87 хил. туристи у нас през 2017 г.).

Доста интересна част от доклада е на кого или на какво вярват различните нации, когато решават къде да отидат на екскурзия, тъй като от това зависи в какви рекламни дейности е най-добре да се инвестира. Все по-засилващото се влияние на интернет и социалните мрежи за сметка на традиционните медии е повсеместно, но все пак различните пазари имат свои специфики.

Например германците обичат да правят рационален избор, поради което могат с часове да сравняват различни оферти и обичат да се доверяват на различни класации, както и на сайтове, които сравняват оферти. Рекламите, на които обръщат внимание, са почти поравно поделени между преса и онлайн. Британците напротив – само 9% от тях обръщат внимание на стандартната туристическа реклама. Останалите се доверяват на социалните мрежи, на близки и познати, които имат опит от дадена дестинация, или на блогъри.

Нацията, която безспорно най-силно вярва на традиционната реклама, са руснаците. При избора на място за почивка разказите на близки и познати, които са били вече някъде, идват едва на второ място по убедителност. На трето място се нареждат сайтовете на самите хотели, които руснаците много обичат да разглеждат подробно.

При скандинавците влиянието на рекламата на открито е много силна, тъй като хората в тези страни пътуват много с градски транспорт. Особеност на арабските туристи и на тези от САЩ е, че за тях традиционен източник на информация за ваканции са авиокомпаниите, независимо дали чрез печатни брошури или чрез сайтовете си. Точно затова липсата на директна самолетна връзка със САЩ е все още пречка за привличането на повече американски туристи у нас. А израелците много разчитат на пътеводители и справочници.

На Балканите пък повече вярваме на опита – какво е било „предишния път“. Освен това доста балканци за разлика от всички други наши гости от чужбина предпочитат да си правят резервациите директно в хотела, в който смятат да отседнат, и туристическите оператори сякаш не съществуват за тях. Най-разпространените форми на туристически пътувания сред румънците, които са най-многобройните туристи в България от Балканите, са пътуванията през почивните дни.

Exit mobile version