
Албена е най-зеленият български курорт
30.08.2017В интервю за в-к Стандарт зам.-директорът на отдел „Маркетинг и продажби“ във ваканционно селище Албена Димитър Тачев отговаря на актуалните въпроси относно туристическия сезон и новостите в курорта.
Г-н Тачев, според Вас как се промени средата в Българския туристически бизнес през последната година?
Тенденциите, разбира се показват увеличение на интереса към дестинацията през последните две години. Тази промяна в средата ни задължава повече от всякога да мислим за развитие на продукта. Когато говорим за нови възможности, трябва да знаем, че очакванията и чувствителността на нашите гости също се променят. Това е най-динамичната част от бизнеса и капацитета на всеки хотелиер да отговаря и дори да предвижда тези очаквания е в основата на това да бъдеш конкурентен на пазара.
Какви са предизвикателствата, пред които сте изправени в разгара на летния сезон?
Нашите гости очакват от нас да подобряваме продукта си, да инвестираме в по-добра база, но и в по-добро обслужване, в сигурност и в достъпна среда. Най-голямото предизвикателство пред нас е да запазим доверието и да успеем да подобрим имиджа на България като туристическа дестинация.
Мислите ли, че тази цел е постижима?
Да, напълно вярвам в това. Имаме добрата икономическа и политическа обстановка. Дефицит е лошия имидж на България като дестинация за „евтина“ почивка. Пътят е дълъг, но това е правилния момент за действия.
Как Вие работите за подобряване на имиджа на Албена?
Нашата цел е да дефиренцираме продукта си. Албена е място за перфектна семейна почивка, спорт и уилнес, далеч от шума и грижите на ежедневието. За нас е важно да комуникираме силните страни на продукта си, многообразие, качество и екологична среда.
Екологията е тема, която се екплоатира често в днешно време, а какви са Вашите действия в тази посока?
Съгласен съм с Вас, но когато ние сме отговорни, тогава и нашите гости ще бъдат ангажирани в тази зелена мисия. Албена е най-зеления български курорт, но нашия фокус освен върху природните дадености е и върху опазването им. Тази година отново бяхме отличени с наградата Син флаг за чистота на плажа и на морската вода. В нашите градини произвеждаме повече от 50% от плодовете, зеленчуците, сока, виното и месото за ресторантите ни. Развиваме производството си на енергия от органични отпадъци и увеличихме броя на соларните инсталации в хотелите ни. Ние отделяме 1 евро от всяка нощувка в Албена за инвестиции в екологично развитие. Този сезон стартирахме мащабен проект за опазване на чистия въздух и биоразнообразието, който включва органичаване на трафика на автомобили в комплекса и еко алтернативи на вътрешния транспорт.
Понесохте доста критики заради новата организация на движение в комплекса..
Така е, но го правим само и единствено за комфорта и сигурността на нашите гости. Ако погледнем към Европа ще разберем, че това е правилната посока. Това се случва в скандинавските страни, а преди няколко дни и кмета на Париж „обяви война“ на трафика и замърсяването. Не можем да имаме сигурна и достъпна среда, както и да запазим богатството на природата, ако приемаме повече от 3000 автомобила на денонощие. Затова в Албена увеличихме броя на паркоместата в зони, които обичайно не са „задушени“ от трафик, обособихме повече пешеходни зони, ограничихме паркирането на зелени площи и в непосредствена близост до плажа, дадохме възможност на гостите резервирали хотел в Албена да получат място за автомобила си в близост до него. Това няма как да бъде възможно без новите средства за вътрешен безплатен транспорт – електрически велосипеди, електромобили, автобус, уникален за България ескалатор, с който повече от 2 000 гости на хотели в парковата зона достигат до плажа за две минути. Това е само първата стъпка в нашата политика за устойчиво развитие. Имаме проект за изграждането на още 3 ескалатора, изцяло електрически вътрешен транспорт и нови еко паркинги.