Airbnb вече се грижи за най-богатите хора с ново подразделение за луксозни имоти под наем, съобщава компанията в прессъобщение.
Airbnb Luxe започна да функционира вчера сутринта след дълги отлагания с 2000 нови обяви на сайта на Airbnb, които предлагат на гостите възможността да отседнат в някои от най-екстравагантните жилища в света. Сред предложенията са от цели острови до средновековни замъци и имения с водни пързалки, скелети на динозаври и пространства за стрелба с лък.
Средната офертна цена на обявените луксозни имоти е 14 хил. долара на седмица, но може да достигне до един милион долара седмично за частен атол близо до Таити, включващ 21 бунгала и 50 души обслужващ персонал.
От известно време туристи, търсещи лукса, се насочват към висококачествени жилища под наем, казва Ник Гезен, глобален директор за портфолио стратегията на Airbnb. Пазарът, обаче, не предлага достатъчно сигурност на известни и много богати клиенти, които търсят уединение, казва той. „Мисля, че липсваше точно това – идеята за „искам да пътувам до луксозен дом, но не съм сигурен къде да го намеря и на кого да се доверя“, допълва Гезен.
Това обаче не е точно така, тъй като платформата за наемане на второ жилище на притежаваната от Accor Onefinestay, ThirdHome, и компанията за наемане на апартаменти Paris Perfect са установени конкуренти в сектора.
Самата Airbnb Luxe по същество е ребрандиране на Luxury Retreats, канадска компания, специализирана във висококачествени имоти, която беше придобита от Airbnb през 2017 г. за около 300 млн. долара. Обявените в Luxe имоти не са нови за пазара, просто сега са под емблемата на Airbnb. Компанията разчита на силата на бранда си, за да засили конкурентоспособността им.
„Хората израстват с Airbnb. Някой, който е започнал да отдава стая под наем за 100 долара на нощ, когато е бил на 20 години, сега може да е увеличил богатството си и да иска да отдава стая за 1000 долара на нощ“, казва Ешан Понадурай, глобален маркетингов директор за луксозните имоти в Airbnb.
През 2017 г. само 36% от заможните туристи (с доходи над 100 хил. долара), анкетирани от Skift Research, са заявили, че отсядат в алтернативни места за настаняване или жилища под наем. Тази година броят им е нараснал на 59%.
След създаването си през 2008 г. Airbnb стимулира туристическата индустрия, като отправя предизвикателство към големите хотелиерски вериги и туристически сайтове като Booking Holdings. В същото време компанията предизвиква гнева на градовете по света, които опитват да се справят с незаконните обяви и с растящите наеми.
Завладяването на пазара на луксозни жилища под наем ще позволи на Airbnb да се продава като компания, която не само се съобразява с официалните правила, но и се грижи за най-богатите и с най-много изисквания туристи.
Новото подразделение за луксозни имоти е източник на големи приходи, въпреки че 2000-те имота в Luxe са нищо в сравнение с над 6 млн. обяви за имоти на общия сайт на платформата. Компанията взема процент от цената за всяка резервация, която урежда, така че по-скъпите имоти генерират по-високи маржове и помагат за оправдаването на оценката от 31 млрд. долара на частната компания.
При Airbnb Luxe цялата такса идва от домакина, а процентът зависи от пазара и вида партньорство със собствениците на жилища, казва Гезен без да навлиза в конкретика заради твърде вариращите цени на имотите. Глобалният пазар на луксозния туризъм е оценяван на над 200 млрд. долара и анализатори очакват той да продължи да расте.
Организатор на пътуванията
Най-голямата разлика между резервациите в Luxe спрямо обикновените обяви в Airbnb или обявите за по-висок клас имоти в Plus е безплатният достъп до организатор на пътуването, който урежда настаняването, предлага преживявания на място и услуги от грижи за децата и частни готвачи до масажисти.
Организаторите на пътуванията в Airbnb ще бъдат на разположение на гостите през цялото време, за да им осигуряват VIP подкрепа. На някои от тях вече им се е наложило да изпълняват странни молби по време на пилотната фаза на Luxe, като изграждане на временно баскетболно игрище в Лос Кабос, Мексико, за играч от NBA, или отцепване на част от джунгла в Тулум за известно семейство, което искало да се гмурка на уединение.
Собствениците на жилища или техни представители трябва да кандидатстват, за да станат част от Luxe. Всеки имот е оценяван от вътрешен екип по списък с 300 критерия. Преценява се всичко – от плана на жилището и архитектурата до качеството на спалното бельо и налягането на водата в душовете.
Много от жилищата са собственост на супер богати семейства, сред които милиардери и звезди, казва Гезен. Някои от тях притежават няколко имота по света и ги отдават под наем чрез сайта, допълва той. За да се защити личното пространство на домакините, гостите нямат информация кой притежава имота и всички вещи като снимка на нощното шкафче или пощенска кутия са махнати от жилището. Служителите са съветвани да не разкриват самоличността на домакините и гостите. Всеки имот е застрахован със стандартната гаранция от един милион долара на Airbnb за покриване на всякакви щети.
Навлизането на пазара на луксозни жилища под наем е следващата стъпка в плана на Airbnb да разнообрази бизнеса си преди първичното си публично предлагане. То ще се състои най-вероятно догодина. Компанията работи за това да се превърне в завършена туристическа платформа, която един ден може да помага на туристите да резервират полети чрез сайта.
По-рано този месец компанията разшири платформата си Experiences, включвайки в нея приключенски туризъм, който предлага на туристите възможността да търсят извънземни в Аризона или да следят лъвове с гидове от племето Самбуру в Кения.
Airbnb казва, че Luxe ще помогне за задоволяването на нарастващото търсене на луксозни имоти. През 2018 г. броят на резервациите на имоти на платформата на цена от най-малко 1000 долара на нощ са нараснали с над 60%, съобщава компанията. „Днешните туристи, търсещи лукса, искат нещо повече от луксозно място за настаняване. Те търсят трансформация и преживявания, които ги карат да се чувстват по-свързани помежду си и с дестинацията си“, казва Браян Чески, главен изпълнителен директор на Airbnb, в комюнике.