7% от туристите се връщат в Германия заради храната
03.04.20187% от посетилите Германия туристи се връщат в страната заради храната. Тук работят 300 ресторанта със звезди „Мишлен“, има 13 винени региона, а германската култура на хляба е в списъка на ЮНЕСКО.
През миналата година почти половин милион българи са почивали там, което е с 14.6% повече от предходната година. Данни бяха изнесени на годишната пресконференция на Националния туристически борд на Германия (DZT) в София, цитирани от в-к „Дневник„.
За 2018 г фокусът, върху който страната иска да заостри вниманието на бъдещите си гости, е храната. Най-малко 16 специалитета, характерни за отделни региони на Германия, могат да предизвикат чревоугодника във всеки потенциален турист. В района на Баден-Вюртемберг, който се радва на най-много заведения със звезди Мишлен (цели 74) например, най-предпочитаният местен специалитет са тестените джобчета, пълнени с пържено месо и спанак.
Според легендата кулинарното изобретение е дело на монаси, които по време на пост не искали да се лишат от любимото си месо и решили да го скрият в джобчетата. От там идва названието Hergottsb’scheisserle (нещо като „Измамихме Господ“). В Бавария вайсвурстът е задължителен, както и къривурстът за Берлин. Най-известният продукт на Шпревалд са маринованите краставички, а в Хесен не трябва да се пропусне Ebbelwei. Прочутото ябълково вино се сервира задължително в синя кана, а за хапване към него се предлагат ребърца, лебервурст или кървавица със зеле и селски хляб.
Почитателите на тематичния туризъм могат да поемат по маршрута на сиренето в Алтой или да се насладят на винения маршрут покрай река Мозел.
Чуждестранните туристи прекарват средно осем дни в Германия, а средната сума, която изхарчват през това време, е 555 евро. Повечето от туристите предпочитат да разглеждат забележителностите в градовете (45%), а 30% се отдават на екскурзии из вътрешността на страната. Това съобщи ръководителят отдел „Икономика и връзки с медиите“ към посолството на Федерална Република Германия в България Маркус Хаас. За съжаление на местния туристически бизнес все още повечето от посетилите страната го правят със служебна цел (41%). 34% от гостите са я избрали за място, където да прекарат своята ваканция и 25% по други поводи.