4,2 % ръст на туристите по Южното Черноморие през лято 2017
18.09.20174,2 % е ръстът на туристите посетили Южното Черноморие за периода юни – август 2017 година.
Най-много туристи са почивали в Бургаско през месец юли, а във висококатегорийните хотели сезонът ще продължи до средата на октомври. Средният ръст на посещенията за годината ще е около 3 %, прогнозира Иван Иванов, председател на Бургаската регионална туристическа камара.
През това лято тук са почивали близо 1 млн. и 280 хиляди души, като те са с близо 55 хиляди повече в сравнение с лято 2016 , когато туристите са били 1 млн. и 225 хиляди. Най – многобройни са били отново руските туристи като за четирите летни месеци са били посрещнати 285 833 руснаци, на второ място е Германия – около 185 хиляди , 178 хиляди са англичаните, а на четвърто място са поляците.
Данните са въз основа на чартираните полети на летище Бургас и на автобусите, които се занимават с туристически превози.
„При руснаците има спад, като през август посещенията им са намалели с близо 18 % . Причините за това са променената геополитическа обстановка и подобряването на взаимоотношенията между Русия и Тунис, Русия – Египет и Русия – Турция, което върна руските туристи в тези страни. Освен това според тях в страната ни цената не отговаря максимално на услугата“, коментира още Иванов.
Според него проблемът с кадрите е основният, с който трябва да се справи туристическия бранш, като за решаването му са нужни конкретни мерки, които трябва да са и национална политика.
„Вносът на кадри от чужбина е временно явление и не е решение на проблема. Трябва да се вземе пример от Испания, която е създала специален фонд чрез който водещия персонал работи 7-8 месеца в годината, а през останалото време получава възнаграждение за да бъде стимулиран да се върне на работа и през следващия сезон на същото място“, каза експертът.
Според Иван Иванов не можем да определим сезон летния туристически сезон 2017 като успешен, защото резултатите на отговарят на очакванията. Нужно е в сектора да има нова търговска политика и нов маркетигн, трябва да се обогати и разнообрази туристическия пакет, да се осигури разнообразна реклама насочена към туристи от различни възрасти . Нужно е различно туристическо обслужване.